Lief aapje!! (niet) - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Lief aapje!! (niet) - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Lief aapje!! (niet)

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

31 Januari 2010 | Ghana, Mampong

Heeey!!!
Het is alweer een tijdje geleden!! Dus weer tijd voor een nieuw blogje.. hoop dat ik het niet te lang maak voor jullie zodat jullie in slaap vallen van mijn verhalen..
Maar goed.. hier komt ie dan!!!

Eerste werk week in de Baby's Home gehad.. en het was appart.. wennen aan echt geschreeuw van de kinderen en aan hoe de vrouwen die er werken reageren op de kinderen.. ze slaan ze regel matig met van alles dat ze in hun hand hebben.. meestal is dit de stok.. dit doen ze niet als wij kijken want ze weten dat wij dit niet waarderen!!!!
Er was ook een ziek meisje deze week.. ik was er echt klaar mee.. ze had al een paar dagen geen pap meer gegeten en was gewoon hardstikke uitgedroogt.. ze deden er helemaal niks mee.. dus ik heb haar maar stiekem water gegeven.. en gezegt dat ze water nodig had.. Uiteindelijk gingen ze haar toch maar water geven en medicijnen want inmiddels was de docter ook geweest en ze had malaria..
Nou goed dat was dat..
Ik kreeg pas een beetje het gevoel dat ik gewent was aan de baby's home op vrijdag.. het was gewoon een lange vermoeiende week.. zoveel aandacht weg geven.. De baby's hebben het voor afrikaanse begrippen wel goed in de baby's home.. ze hebben een bed, kleding (natuurlijk niet nieuw) maar toch Kleding.. dat is al heel wat.. ze hebben pap smorgens en savonds..

Daarom ben ik naar syto (mijn organisatie) gegaan, om het verhaal van me sponser geld etc uit te leggen.. zij (Helen) zei geleijk: dan ga ik samen met je naar het noorden reizen!! Daar hebben ze vaak niks.. geen bedden geen eten, geen kleding.. echt niks!! Dus dit gaan we in maart doen..

Rest van de week heb ik tussen door een beetje Mampong verkend.. Het is een dorpje ongeveer 40 km van kumasi (stad) af..
Ondertussen is de stroom hier al een paar keer uitgevallen.. en ik dus iedere keer opnieuw kan beginnen :S..

Het weekend zijn we gaan reizen.. we zijn naar de watervallen gegaan! Wat echt super mooi was... het was alleen zooo stoffig buiten dat zodra je gedoucht had (in het hotel) gelijk weer onder de modder zat.. Maar dat kon de pret niet bederven want de natuur was echt geweldig.. we hebben gezwommen in de watervallen.. ook was er een lokaal studenten feestje!! Nou geweldig.. uiteraar werd er lokaal bier aangeboden dat echt warm was van de zon!! mmmmm heerlijk.. (heb het stiekem weg gegoten).. Wat echt super was, was al die gespierde donkere mannen in het water!!! pff ook goed om naar te kijken..

Vandaag was echt lachen.. we gingen naar het monkey park.. dit is in een bos waar allemaal apen leven (logies).. we kregen ook een tour-guide mee.. eerst dacht ik: die hebben we toch niet nodig.. maar die bleken we achteraf heel hard nodig te hebben... het eerste stuk van de tour was gewoon mooi, leuk, en grappig aapjes bananen geven etc. lijkt een beetje op de apenheul maar dan in het echt..
We liepen door naar een volgend paadje waar in 1x een columbus monkey te voorschijn kwam.. ik dacht oooooh leuk een nieuw soort aapje.. die heb ik nog niet op de foto.. dus ik stond klaar om een foto te maken.. toen de aap op ons af kwam! Ik kijk achter me omdat ik allerlei rare geluiden hoorde.. zie ik iedereen gewoon weg rennen!!! Ik dacht huh.. RENNEN!!! gewoon een super agressiefe aap!!! Die achter ons aan kwam om ons aan te vallen.. Uiteraard had Ik alleen niet gehoord dat de tour-guide heeft gezegd: RUN!!!!

Ik heb nog nooit zooooo hard gerend!! Dit was echt eng.. dus dat was onze monkey tour!! Ik vond het natuurlijk weer een geweldig avondtuur!!!

Goed ga deze week (alweer) proberen om fotos te plaatsen!!! Zodat ik alle mooie plaatsen van natuur en de Baby's home aan jullie kan laten zien.. zodat jullie een beetje een beeld hebben van wat ik hier zo zie.. al die cultuur shocken etc.. iedere dag komen er weer dingen bij dat je denkt van: Oke' doen ze dat zo.. of juist niet zo..
Heb trouwens gevraagd hoe het zit met de regels van het auto rijden! Die zijn er dus niet.!

OOOoh en ik heb in een taxi gereden.. hij vroeg of ik even wilde rijden.. : Natuurlijk.!

De politie is ook echt LACH wekkend hier.. ze nemen gewoon een soort van hand radiotje mee op straat en staan te dansen.. terwijl ze een auto moeten controleren (geen idee op wat aangezien alles kapot is aan de auto;s)..

Ook motor agent zonder helm.. nadat ik hem vroeg: Moet u geen helm dragen.. zei de beste man: ik ben toch de agent..! leuk leuk leuk..

Nou ik sluit dit verhaal af!
Het wordt weer veelste lang, kan wel door blijven gaan!!

xxx



  • 31 Januari 2010 - 19:30

    Gonny:

    Wat een gedoe daar voor die kleintjes!! Dat lijkt me echt wel ff wennen. Ik hoop dat je echt iets doen kunt voor die wurmen. Ben blij dat ze juou vast hebben, houd je taai xxx
    Gonny

  • 31 Januari 2010 - 20:02

    Barrel:

    HEE AAP Das beter zo, dacht ie dat ie een ander agressief leuk vrouwtje had gevonden rent ze weg ! Ik lees dat je in het noorden je sponsorgeld goed kunt besteden, daar staat je nog wat te wachten zo te horen Eef! en je verhalen duren nooit te lang leest lekker weg hoor. Succes!

  • 31 Januari 2010 - 20:08

    Esther:

    Hoi Eva,

    Ik had nog geen berichtje achtergelaten op je weblog, maar ook ik lees al je reisverslagen. Wat een ervaring doe jij op in Ghana. Ik ben zeer benieuwd naar je foto’s van het kindertehuis. Ik wens je nog heel veel succes met alles in Ghana.

    Groetjes Esther

  • 01 Februari 2010 - 06:36

    Jan:

    Hee Eef,

    Het is voor ons hier moeilijk voor te stellen wat je daar ziet en meemaakt. Maar ben benieuwd naar je fotoos. Veel sterkte nog, en ga zo door.
    Kus,
    Jan

  • 01 Februari 2010 - 07:05

    Stichting Muses:

    He Eva!
    Ja ik kan me voorstellen dat je nu weer met je beide benen op de grond staat! Hoop dat je in het Noorden nog meer kunt helpen! hopelijk kom je dan geen apen tegen haha. veel plezier nog!
    Groetjes Nicole

  • 01 Februari 2010 - 10:47

    Lida:

    Ja wat een ander leven dan hier, je bent er voor deze kleintjes en al is het voor een paar maanden, het is geweldig.
    Wij hopen dat je in het noorden je sponsorgeld goed kan besteden.
    Deze kleine aap (Gio) thuis mist je dus een dikke kus van ons allemaal
    veel liefs

  • 01 Februari 2010 - 11:26

    Denise:

    Ik ben trots op je Eefje!!!!

    Hoe het met ons huis is afgelopen....nog altijd bezig. Hoor je als je thuis bent nu gaat het alleen om jou en je avonturen :)


  • 01 Februari 2010 - 15:10

    Madelon:

    Hoi Eva,

    Ze gaan daar wel iets anders met kinderen om dan hier, zijn zelf ook zo opgegroeid en niet anders gewend.. Wel lachen met die aap, ik zie je al rennen, daar heb je zeker niet toevallig foto's van?
    Gelukkig kennen ze daar geen APK, als dat ooit wordt ingevoerd kan 80% van de auto's naar de sloop. Toch wel knap hoe ze de auto's met houtje-touwtje en hier en daar plakbandje rijdende houden. Veel plezier en blijf van die mooie verhalen schrijven.
    Liefs Sjaak, Madelon en Nelson x

  • 02 Februari 2010 - 13:46

    Tina:

    Hey Eva!
    Wat een super verhalen ben je aan het schrijven zeg, ech top om het allemaal te lezen!
    Zo te lezen maak je ook heel wat mee, nou geniet ervan en doe voorzichtige he!
    Dikke kus Tina

  • 02 Februari 2010 - 20:05

    Johanna:

    Hey Evietje, lees ik nou goed dat je daar bier WEG gooit:-P?! Volgens mij ben je totaal veranderd als je Afrika avontuur erop zit...;-).
    Komende vrijdag is de traditionele EVVDMB, en ik ga zeker een (niet lauw) pilsje op je drinken! Zorg goed voor al die kleintjes!

    Big hug!

  • 03 Februari 2010 - 10:00

    Jantien:

    Hoi Eva,

    Leuk om je reisverslag te lezen, kreeg gisteravond van je moeder de tip om te gaan kijken, haar Eva bijna door een aap gepakt, nou dat is goed afgelopen. Ik ga het volgen wat je allemaal meemaakt. Mooi dat wij dit hier in het koude kikkerlandje kunnen volgen. Ik reageer niet elke keer want het carnaval komt er aan en dus druk. Wij hopen dat je nog een hele mooie tijd daar heb, met veel indrukken en cultuur shokken. Eva groetjes uit Benningbroek van Bob en Jantien

  • 04 Februari 2010 - 18:07

    Lida:

    Hoi Eva,
    Het was heerlijk om samen met Giovanni met je te chatten en je via de webcam te kunnen zien en Gio is helemaal blij. We hebben de mooie foto's gezien en ze zijn prachtig.
    to gauw weer.
    heel veel liefs Giovanni en Lida

  • 05 Februari 2010 - 14:03

    Sabine:

    Hee eefje!! :D Wat leuk dat je al zoveel heb meegemaakt!! Lijkt me moeilijk met al die kinderen .. maar ook het gewone leven, dat alles zo anders is. Weet niet wat ik ervan moet zeggen, vind het top dat je dit doet ;)
    Nog veel succes en plezier daar.

    xx Sab

  • 06 Februari 2010 - 03:55

    Soor:

    yo eef vette shit weer haha

    dus je ziet er met al dat modder net zo uit als op je profiel foto, heerlijk !!!

    ik heb de opleiding in mijn pocket yihaaaa
    nog bedankt voor je belletje lekkere skeet

    ik zit nu in de nacht, last van droge ogen haha
    ik zit met mijn hoofd precies onder de klimaat beheerser... zo noemen ze dat..
    kortom veek droge lucht en en gezuig boven je..

    anywayzz ik ga je vorige verslagen nog even lezen

    xxx

  • 07 Februari 2010 - 09:18

    André:

    hee ongelooflijke spetter hoestiedaar? vind je belevenissen zeer lezenswaardig, we hangen met zijn allen aan je vingers eva!!!!!
    hier weer eens een zootje, gon in het ziekenhuis, niet echt ernstig maar toch, wel weer heen en weer dus. hee eva ga zo door, ook met de fotos, ze zijn echt top

    xxx dré

  • 08 Februari 2010 - 12:37

    Frans En Ineke :

    Hoiiii Eva

    Je bent geweldig!!! ga zo door!!! En geniet ondertussen wel van al het moois om je heen....

    heel veel succes en een dikke kus van ons xxxxx

  • 09 Februari 2010 - 11:37

    Sylvia:

    zo eef je maakt echt heel wat mee.. die foto's zijn echt mooi en indrukwekkend..ik zat echt geboeit te kijken..

    Ik bel je van de week! miss jee!!
    kuss

  • 14 Februari 2010 - 15:57

    Giovanni:

    hey een beetje
    lang dat ik op mijn mail kijk.
    maar ik heb een drummstel
    en jou lamp heel mooi
    bijna elke avond aan
    ik hou het kort doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 30861

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: