Mampong - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Mampong - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Mampong

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

25 Januari 2010 | Ghana, Mampong

Zo na een dag geen stroom te hebben kon ik weer op internet!

Heb iets te vroeg gejuicht over de douche.. het was maar voor 1 keer dat ie het deed.. :S jammer.. ga denk ik maar me haar wassen in emmers en dan laten invlechten.. het wordt zo snel vies anders..

Zaterdag zijn we naar Kumasi gegaan (stad).. dit is echt zoooo gaotisch!! echt niet normaal.. In Accra leek er een soort van orde in te zitten.. maar hier lijkt het nergens op.. maar uiteindelijk zijn we toch bij de plaatst terecht gekomen waar we moesten zijn.. namelijk de: supermarkt!!!!!
Na inkopen te hebben gedaan en te hebben geluncht ben ik meegegaan met Anouschka om te zien waar zij nu verblijft.. het is gelukt om de goede tro-tro te vinden.. maar toen zijn we op de verkeerde plek uitgestapt waardoor we dus verdwaalt waren... het leek op de goede plaatst zei Anouschka!! Maar toch niet.. Anouschka's host mother heeft met een taxi chaufeur gebeld/gepraat en die heeft ons naar huis gebracht!! hehe..

Op dat moment dacht ik wel, hoe kom ik dan terug in me eentje naar Mampong!! Dit is natuurlijk ook gelukt.. kon alleen me huis niet vinden!! ;)
Het duurt ongeveer 1.5 met een tro-tro om van Kumasi naar Mampong te gaan.. dit is 36 km en kost: 60 eurocentjes!! haha.. Dat is gewoon grappig!

Gister hadden we geen stroom meer het begon wel goed hoor! Namelijk met de Kerk!! Jaja nooit gedacht dat ik op zondag om 9.30 in een kerk zou zitten.. maar iedereen zei dat je er echt een keer heen moet!! Dus gedaan.. er werd gedanst, gezongen, gefeest!! Het enige wat er eigenlijk niet was is een bar!! ;) grapje..

Het was goed om een keer te zien.. alleen veel te lang!! Tot 1 uur.. we werden ook naar voren geroepen moest mezelf voorstellen!! Maar het stroom was dus op dat moment uitgevallen dus liep ik te schreeuwen in de kerk.. om de achterste mensen ook te kunnen bereiken!!.. Ik kon zien dat me Host moeder (hanna) die blijkbaar in het koor zingt er van genoot.. Zij vond het erg leuk dat ik naar de kerk was gekomen..

Vanmorgen me eerste werkdag op de baby's home.. alle oudere kindjes komen gelijk naar je toe rennen om opgetilt te worden en ze schreeuwen Obruni, obruni..
Vandaag kwam er ook een nieuw baby'tje van 3 weken oud!! Zooo klein.. en zoooo mager!! Veel van de kindjes die in Baby's home zitten hebben nog wel een vader, of andere fam., moeders zijn overleden.. hier gaan ze naar terug als ze 5 jaar zijn.. maar er zijn ook een aantal kindjes die geen fam. of vader meer hebben en wat er met hun gebeurd is maar onduidelijk..
Me eerste dag was weer indrukwekkend.. weet eigenlijk niet hoe ik het moet opschrijven allemaal, er is zoveel te zien.. de kinderen willen in ieder geval veel aandacht en knuffels.. de kids worden meestal 3 keer per dag verschoont, smorgens wassen en aankleden en savonds nieuwe kleding.. verder krijgen ze 2x per dag een soort van pap..

Ik werk van 8 uur tot 11.00 en van 15.30 tot 19.00.. tussendoor slapen alle kinderen..

Ik ga denk ik morgen weer even proberen wat foto's up te loaden.. maar even kijken of het lukt..

Dit was het even voor nu.. tot snel!!
xxx



  • 25 Januari 2010 - 15:02

    Simone:

    Hey Eef,
    Leuk om regelmatig mooie verhalen van je te kunnen lezen. Je maakt een hoop mee zeg!
    Veel plezier nog bij de baby's home.
    Groetjes
    Simoon

  • 25 Januari 2010 - 15:23

    Dré:

    helemaal van god los
    en dan zondagochtend braaf in de kerkbanken, hoe verzinnen ze het. rare jongens die ghanezen!! hoop dat ze nog wat water uit je douchekop weten te persen eva, heel veel plezier met al die kleine zwarte koppies.

    gr dré xxx

  • 25 Januari 2010 - 18:15

    Anne:

    Heey lieve eef! ik ben supertrots op jou!!! heftig hoor! en ik mis je!! dikke kus je verloren zusje(L) en ik hou van je

  • 25 Januari 2010 - 18:15

    Anne:

    Heey lieve eef! ik ben supertrots op jou!!! heftig hoor! en ik mis je!! dikke kus je verloren zusje(L) en ik hou van je

  • 25 Januari 2010 - 18:34

    Gonny:

    Hoi Eva, geef je alle kindertjes daar een dikke kus van me?
    Ben blij dat je zo vaak wat van je laat horen.
    xx Gonny

  • 25 Januari 2010 - 19:58

    Johanna:

    Heey Evietje, wat een verhalen zeg!!! Heb ze op het werk gelezen (hangen keurig uitgeprint op het bord), en nu mn computer het weer doet vond ik het hoog tijd voor een reactie. Dacht dat wij in de nachtdienst en op wintersport wel het een en ander beleefden, maar kakkerlakken, kerkbezoek op zondagochtend, dreigende aardbevingen, en een bijna-verstikking in een muskietennet hebben we toch nog niet op ons gezamenlijke CV staan;-). Fijn ook dat ik straks Lara met een nog beter gevoel bij je achter kan laten, super om te lezen hoe blij al die kleine pukkies met je zijn! Zat me wel te bedenken dat we een jaar geleden druk bezig waren met de laatste voorbereidingen van ons wintersportavontuur, mis je wel hoor...!!! Stuur je ook nog even een privébericht! Dag kind!

    Big hug moeder Johanna

  • 26 Januari 2010 - 13:22

    Daisy Van De Wetering:

    evaaaaa!!
    Hoe is het? Hier gaat alles goed! We zitten nu weer in Kumasi! even de kinderen ontvluchten;) hahaha
    He wat is je plan voor het volgende weekend? Mis de gezelligheid met jullie wel hoor! Trouwens Richard slaapt nu bij ons in het weeshuis!
    Nouhee doeeeeeg x

  • 26 Januari 2010 - 22:58

    Lied:

    Hoi Lieve eva,
    Ik weet dat je het kan en zeker kinderen liggen aan je hart dus ga er voor
    je bent geweldig
    dikke kus en groetjes van ons allemaal

  • 27 Januari 2010 - 21:14

    Miranda,aka Doketa B:

    Vanuit het verre en exotische Hoorn wordt er van je verhalen genoten hoor, je hangt in zwart-wit (helemaal in stijl zullen we maar zeggen) aan de muur op A4tA.
    Elke vervelende patient dwingen we je blog uit het hoofd te leren en in drievoud voor te dragen aan Jan.
    Geniet ervan daar in de schaduw van het o zo schilderachtige Kumasi!

    Etesen! (is dat iets van doeg?)

  • 27 Januari 2010 - 22:58

    Madelon:

    Hoi Eef,

    Je bent goed bezig, wat een mooie verhalen! Dit is waar je het allemaal voor doet en waar je de rest van je leven aan terug kunt denken. Wat zul je iedereen hier zeurpieten vinden als je daar geweest bent, wat wij hier hebben zijn vooral luxeproblemen..

    We bellen je van het weekend weer, liefs, Sjaak, Madelon en Nelson

  • 28 Januari 2010 - 20:02

    Madelon:

    Hoi Eef,

    Ik lees net dat Ghana in de finale staat van de Africa cup. Dat kon nog wel eens een feestje worden, van het weekend..
    x Madelon

  • 30 Januari 2010 - 16:33

    Niek En Loes:

    Hallo Eva, we hebben net Lida en Jan hier gehad en van je mooie belevenissen gehoord. We volgen nu met veel interesse je blog. Zet 'm op hoor, liefs van ons.

  • 31 Januari 2010 - 09:14

    Germaine:

    Eef, ga voor dreads!! Staat je vast heel leuk ;) haha
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 30868

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: