Schooltje is gereed! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Schooltje is gereed! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Schooltje is gereed!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Maart 2010 | Ghana, Mampong

Net terug van Yendi (noorden 1,5 van tamale). Waar we een schooltje hebben geholpen met het ingezamelde geld, zodat dit van start kan gaan.
Echt een super gevoel.. Heel veel gedaan dit weekend..
Eerst in tamale allerlei dingen moeten kopen voor het schooltje zoals: boeken, bekers, borden, school bordjes en nog zooooo veel meer.. Vrijdag avond zijn we in Yendi aangekomen waar het schooltje gebouwd is.. Zaterdag ochtend zijn we naar het project toe gegaan.. er was in 1 gebouw al cement gestort..
met de gekochte verf gingen daisy en ik alvast van start met het verven van de gebouwen.. wat een klus.. pff nog spierpijn van.. ook nog een keer achterover gekeild van het bankje waarop we stonden.. hehe..

Jullie kunnen de fotos trouwens bekijken op facebook.. hyves heeft niet zoveel ruimte voor fotos..

Zondag ging ik met een voldaan gevoel weg.. het zag er echt zoveel beter uit.. had een zak rijst van 50kg voor de kinderen gekocht.. zodat we samen konden lunchen, en hebben ze de rest van de week ook eten, want die honger buikjes wordt je ook niet vrolijk van!! We hebben dit project echt van de grond geholpen!! En daar wil ik alle sponsors ook zeker voor bedanken!!
Er ligt cement in alle 3 de gebouwen, ramen en deuren, school spullen, spulletjes om eten mee te maken en op te eten ;).. verf op de muren.. en zal gerust nog heel veel vergeten op te schrijven!! Maar het ziet er geweldig uit!!! En de kinderen waren zoooo blij.. en de oudere mensen ook!! haha
Heel fijn!! Dit maakt de hele week weer goed..

Nog maar 19 dagen :S.. nu nog 2 weekjes in het ziekenhuis werken en dan het laatste weekje in accra relaxen..
Kort berichtje dit keer.. maar tijd is op..

xxx

• 22 Maart 2010 - 15:06

Madelon:

Hoi Eef,

Ik zat toevallig net achter de pc toen je nieuwe verhaal binnen kwam. Goed werk heb je gedaan, zeg, dat is de spierpijn wel waard geweest. We zijn heel trots op je en zien je binnenkort weer. De tijd gaat wel heel snel, voordat je het weet ben je weer thuis. Veel plezier nog en blijf gezond. Liefs Sjaak, Madelon en Nelson x

• 22 Maart 2010 - 15:12

Jan Zegers:

Dag Eef,
    Ben trots op je. Gelukkig weten we dat het door ons gegeven geld nu nuttig besteed is, en dat het erg welkom was. Goed werk verricht meiden.
    Kus,
    Jan

• 22 Maart 2010 - 15:21

Nicole:

Hee Eef,

Ik heb net toevallig je foto's bekeken en zag daarna je bericht! Leuk om te zien hoe jullie aan het werk zijn geweest en om te horen dat jullie zoveel hebben kunnen beteken voor de kinderen daar! Super joh!
    Geniet nog lekker van je laatste weekjes!

Liefs xxx

• 22 Maart 2010 - 16:13

Germaine:

Ik heb ze gezien, ziet er goed uit Eef. Jullie hebben veel eer van je werk. Die blije koppies van die kindertjes zegt genoeg!! Veel plezier nog die laatste 19 dagen.
    Liefs Gerrit

• 22 Maart 2010 - 16:56

Wil Wissink:

goed van je ,dat dit voor die k;eintjes gerealiceerd kan worden.Geniet nog maar van de tijd daar want het is zo voorbij he,Groetjes van mij

• 22 Maart 2010 - 17:51

Stichting Muses:

He Eva!
    je hebt echt mijn dag nog beter gemaakt ;) echt super zeg! echt goed bezig. je kunt echt trots op jezelf zijn!!! geniet van de laatste weken!
    Groetjes Nicole

• 22 Maart 2010 - 18:03

Lida Hoorn:

Super !!! Je ziet gelijk het resultaat!!

Wat een voldaan gevoel moet dat geven. Veel succes nog.
    Je bent een Kanjer!
    Groetjes Lida

• 22 Maart 2010 - 18:27

Saskia:

Heey eef,
    meid wat ben je ook een kanjer!!! je mag echt supertrots zijn op jezelf ;)

• 22 Maart 2010 - 21:12

Antoinet:

Hoi Eva, wat ben jij toch goed bezig daar zeg!! Ook goed ziek geweest, dat was minder!
    Al met al is dit een geweldige ervaring waar je veel aan terug zult denken. Heb je daar ook nog muziek gemaakt? Wij wel, zonder jou.
    Geniet nog lekker verder en tot ziens stoere meid!

• 23 Maart 2010 - 07:49

Lida:

Hoi eva,
    De foto's zijn echt mooi en spreken voor zich.
    En ook heerlijk dat je je weer helemaal goed voelt en klaar bent met al die pillen.
    Jij en Daisy zijn echte vakmensen en ook hoe jullie de schop hanteren is van kwaliteit. Mooi gedaan. Nog maar 3 weken en dan.....
    groetjes van ons allemaal.
    en dikke kus van Giovanni.
    veel liefs Lida.

• 23 Maart 2010 - 09:58

Melanie:

heeej Eef,

Wat ontzettend leuk dat jullie zoveel konden doen en betekenen voor het project!! Wat gaat de tijd toch snel! Nog even en je zit gewoon alweer in NL zal allemaal erg wennen zijn!

Geniet er nog maar lekker van en geef Mina maar een dikke knuffel van mij als je de kant van Accra op gaat!

Daaaaaaaaaaaaaaaaag -xxx-

• 26 Maart 2010 - 17:37

Suus:

Heey Eef, kan het helaas niet bekijken maar het klinkt allemaal zeer goed. Wat een fijn idee om het zo achter te laten. Geniet nog van die laatste 19 dagen, vliegt voorbij....

Liefs Suzell

• 31 Maart 2010 - 10:30

Frans En Ineke:

Hoiiii Eva

Je bent een kanjer!!!
    Prachtig dat je dit allemaal voor elkaar krijgt....
    Heel veel plezier nog en groetjes van ons xxx