Weer beter!! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Weer beter!! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Weer beter!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Maart 2010 | Ghana, Mampong

Daar was ik weer!!
Had eindelijk weer de energie en puf om naar het internet te kunnen gaan!! Ik voel me gelukkig stukken beter, want voelde me pittig beroerd!! hehe.. het ging niet echt lekker met me.. maar gelukkig na wat antibiotica en allerlei andere medicatie ben ik volledig aan de slag.! In het ziekenhuis hier gaat alles wel totaal anders natuurlijk.. donderdag avond begon het met overgeven en giga aan de diarree, op slot kwam er alleen nog maar wit schuim.. en kon ik ook niet meer lopen.. toen begon ik pas echt te denken dat het niet meer goed ging het was inmiddels 9 uur smorgens en bedacht dat ik maar even daisy moest bellen om hulp.. dus belde dais op met de mededeling dat ik het echt niet meer trok!! Dais kwam gelijk en zei: we gaan nu naar het ziekenhuis..

En daar gingen we in de taxi! Gelukkig stond Diana (collega waar ik mee werk in dit ziekenhuis) me al op te wachten en zei dat de dr. Deysi op me zat te wachten (eigenlijk kinderarts maar dat maakt niet uit).. eerst me bloeddruk en me temp..ik mocht daarna zo naar binnen zonder te wachten.. terwijl de wachtkamer toch echt weer bomvol zat.. De dokter zei dat ze me aan het infuus etc. gingen leggen en dat soort dingen.. ik dacht dat ze een grapje maakte, aangezien deze dr. wel vaker grapjes maakt.. maar dat was dus toch niet zo.. ze dachten dat ik malaria type 4 had (type 1 is het minst erg, en bij type 4 is het slecht met je)

Dus daar ging ik.. eerst moest diana, daisy en ik nog even de infuus vloeistof en medicijnen kopen.. voordat we naar de afdeling gingen.. Het is grappig dat ze hier al beginnen met behandelen terwijl ze nog geen bloed of niks hebben.. dat werd pas later afgenomen.. waaruit bleek dat ik waarschijnlijk buiktyfus had en dan malaria..

Op de afdeling kreeg ik een speciale kamer (omdat ik wit ben), en mocht de wc van de zusters gebruiken.. het enige wat ik wilde was slapen en naar de wc..
Dais is na een paar uurjtes weer naar huis gegaan.. en me host moeder was inmiddels ook langs gekomen.. met veel eten!! want ik moest eten!! Dat lukte natuurlijk niet.. maar werd er gewoon toe gedwongen waardoor het er weer even hard uitkwam!!
Omdat me temp alleen maar steeg gingen ze me koelen met natte koude handdoeken, en zo ging het maar door.. het is een lang verhaal.. maar puntje bij paaltje ben ik nog gaan hallucineren en dacht dat er mannen waren die me gingen vermoorden!! en allemaal beestjes zag ik overal!! Was best wel bang, maar het is goed gekomen.. en ben maandag ochtend weer ontslagen.. tussen door ook nog een keer maar dat ging niet goed dus na een paar uur thuis weer terug het ziekenhuis in..
Verder doet de verpleging eigenlijk niks.. je moet zelf je infuus in de gaten houden etc. daarom moest er ook iemand bij me slapen, want de zusters slapen ook.. je moet zelf eten koken, en zelf maar zien hoe je je wast.. ik kan nog veel en veel meer er over op schrijven maar dan wordt het te lang!!

Heb wel besloten na dit avondtuur om meer rust momentjes te nemen.. haha

Woensdag gaan dais en ik op pad naar het noorden.. we gaan eerst even naar een nijlpaarden iets en dan vrijdag schooltje afbouwen etc. zodat het project klaar is en de kinderen naar school kunnen gaan.. hierna moeten ze alleen nog het weeshuis bouwen voor de kinderen zodat ze ook ergens kunnen slapen ;)..

Dit was het weer even voor nu, ik ga zodra ik terug kom van het noorden fotos uploaden zodat jullie wat kunnen zien!!

Groetjes en bedankt voor jullie lieve berichtjes/reacties!!!!


xxx

  • 16 Maart 2010 - 11:42

    Manon- Activity Int.:

    Hoi Eva!

    Jeetje, wat heftig allemaal zeg!! Ben wel erg blij om te lezen dat je weer weg bent uit het ziekenhuis, en dat het een stuk beter met je gaat. Die rustmomentjes lijken me niet zo'n gek idee..

    Pas goed op jezelf! Veel plezier in het noorden!

    Groetjes,

    Manon
    Activity International

  • 16 Maart 2010 - 11:49

    Dré:

    hee spetter helemaaltof dat je er weer bent, kan je toch nog mooi de boel in het noorden afwerken. heel veel sterkte en geniet er nog even van, want als ik op je dagenteller kijk dan word je klus rap al korter. denk om jezelf, wij denken aan jou

    gr. Dré en Gonny

  • 16 Maart 2010 - 13:27

    Nancy:

    hey eva!

    hoorde via kristel over je site bij de evvdmb. wat een verhalen, je hebt al heel gaaf onwijs veel meegemaakt, gaat nu ook wel kriebelen idd, maar wat een pech man van je ziek zijn, lijkt me best eng aangezien je toch ver weg van thuis en de luxe bent, en tja wat geven ze je eigenlijk he... idd rustig aan, geniet en niet meer ziek worden hoor!!!

    xxx

  • 16 Maart 2010 - 13:29

    Germaine:

    Jezus wat zie je eruit!!
    Ben blij dat het weer beter met je gaat. Veel plezier in het noorden. Tot snel. Liefs Gerrit

  • 16 Maart 2010 - 13:46

    Melanie:

    JOHN!!

    Jeetje wat was ik geschrokken zeg toen ik hoorde dat je in het ziekenhuis lag! Doe je nu een beetje rustig aan jij eigenwijze meid!

    Ik probeer je van de week nog wel even te bellen veel leuker dan mailen etc.. hoor namelijk veel liever je stem :P! Hahaha..

    Doe voorzichtig en tot snel!

    -xxx-

  • 16 Maart 2010 - 14:49

    Yvonne:

    Hey Eef wat een heftig verhaal! Schrok behoorlijk toen ik die mail van Lida las! Gelukkig gaat het nu weer beter. Pas goed op jezelf!

    Xxx Yvonne

  • 16 Maart 2010 - 15:23

    Madelon:

    Hoi Eef,

    Gelukkig maar dat je je weer beter voelt. We maakten ons natuurlijk wel zorgen. Ziek zijn is niet leuk en zeker niet in een 'vreemd' land ver van huis.. Hopelijk gaat het allemaal lukken met je reis naar het noorden. Veel succes en plezier daar en neem jezelf een beetje in acht. X Madelon

  • 16 Maart 2010 - 16:13

    Reintjuh:

    hej eef goed dat je weer beter bent. k hoop dat de laatste paar weken een beetje beter gaan:P nou geen gekke dingen meer doen hè? en niet op het ijs want het dooit daar :P

    groetjes uit het mooiste dorp van de wereld

  • 16 Maart 2010 - 18:09

    Stichting Muses:

    Gelukkig dat je weer beter bent zeg! is nooit leuk om ergens anders dan thuis ziek te worden.. dus pas goed op jezelf inderdaad en ga maar vele mooie dingen doen nog in het noorden!
    groetjes Nicole

  • 16 Maart 2010 - 18:38

    Kell:

    Ik ben blij dat je weer op de been ben, schrok me wild!! Maar t is ook wel weer echt wat voor jou he tjikkie!!
    Gelukkig kom je snel terug!! Miisssss jeeee!!
    Ik heb ook veel nieuws! ;)
    Dikke zoenen en knuffels van mij voor jou!!

  • 16 Maart 2010 - 20:13

    Frans En Ineke:

    héééé Eef

    Wat laat je ons schrikken!!! Dat was wel ff heftig joh....
    Nou maar ff rustig aan!!! dussss.... Relaxen!!!!!
    Heel Veel Succes en geniet nog maar van al dat goede wat je allemaal doet.
    Pas heel goed op jezelf...
    En nog heel veel plezier.

    Dikke Kusss van ons xxxxx

  • 16 Maart 2010 - 21:24

    Marianne Ligtenbarg:

    hoi eva
    gelukkig dat het weer eenstuk beter met je gaat, wel heavy joh, wat een ervaring.
    lieve groetjes van mij.

  • 16 Maart 2010 - 21:24

    Marianne Ligtenbarg:

    hoi eva
    gelukkig dat het weer eenstuk beter met je gaat, wel heavy joh, wat een ervaring.
    lieve groetjes van mij.

  • 16 Maart 2010 - 23:12

    Lida:

    Hoi schat,
    We hebben elkaar vanmiddag weer even gezien en gesproken en ik was blij je stem weer te horen maar dan zonder ziek zijn. Je zag er een stuk beter uit dan op de foto van je ziekenhuis opname.
    Giovanni was er erg mee bezig dat je ziek was en in ziekenhuis lag , hij heeft het zelfs op school verteld. Maar nu ben je er weer de antibiotica is bijna klaar en dan ben je weer helemaal af van medicatie.
    Succes in het noorden met Daisy en tot snel.
    liefs Lida

  • 16 Maart 2010 - 23:50

    Josca:

    Heeey Eef,

    Goh je heb me wel laten schrikken hoor, gelukkig gaat nu alles weer goed!!
    Doe je wel rustig aan!!
    Tot snel!

    XXX Josca

  • 17 Maart 2010 - 08:39

    Krissie:

    Heey meis,

    Jeetje zeg wat een verhaal. Ik hoop toch echt dat ik daar geen last van krijg :S. Maar ik ben blij om te lezen dat het weer beter gaat. Doe het idd maar wat rustiger aan daar. We willen je graag weer heel terug ;).

    Hier gaat alles goed, ben lekker aan het genieten en het weer is idd erg lekker.

    Ik hou je verhalen in de gaten...

    xxx krissie

  • 17 Maart 2010 - 11:23

    Elly:

    Pfffff Eef,kom net uit mijn slaapdienst en kijk sinds het bericht van je moeder elke keer even op je site met de hoop op het bericht dat het weer beter met je zou gaan.Gelukkig!!!
    Geniet nog lekker van je laatste ruk daar en ik ga je spreken als je weer terug bent!

  • 19 Maart 2010 - 19:48

    Johanna:

    Heey Eviet, wat ben ik blij dat het weer een heel stuk beter met je gaat! Gerrit heeft me nog even wat 'opbeurende' foto's op Facebook laten zien, allemachtig wat zag je er verrot uit (je uitstraling bij een kater valt compleet in het niets bij dit). Daarbij zijn ze duidelijk niet zo getraind in het prikken van infusen als wij;-).
    Heerlijk dat je nu weer genieten kan, veel plezier in het noorden! Ik ga me prepareren voor een avondje kroeg onder de deskundige muzikale leiding van DJ Arie! Ben benieuwd wat ie er van bakt!!! Maar er gaat een hele grote groep, dus het kan bijna niet anders dan beregezellig worden!

    Doeg skat, we zullen massaal op je proosten!

    -x-

  • 20 Maart 2010 - 14:10

    Jantien:

    Hey Eva!!

    Ben blij te lezen dat je weer beter bent!! Wat een verhaal joh. Veel plezier nog ff de tijd dat je er nog bent!!!

    Groetjes, Jantien

  • 22 Maart 2010 - 14:35

    Hiltsje:

    Hee Eva! Hoe is het in Mampong? Geniet je nog van je laatste weken? De dagen gaan snel he;) Nog veel plezier!:)

    xx

  • 22 Maart 2010 - 15:01

    Nicole:

    Hee Eef!

    Gelukkig gaat het weer beter met je!
    Ik vind het echt super stoer dat je ondanks dit gewoon weer verder gaat met het project! Top eef!
    Succes!!

    Liefs Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 30857

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: