Aardbeving? - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Aardbeving? - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Aardbeving?

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

18 Januari 2010 | Ghana, Accra

Dit is echt een verhaal die ik even moest vertellen!!! Dus daarom het volgende verslag..

Na 2 zware nachten met weinig slaap gehad te hebben dachten we: nu zijn we zoooo moe het moet gewoon lukken.. Het muskieten net had William (neef van Mommy Mina) in middels goed gemonteerd waardoor het niet meer snachts op me neer viel of strak om me heen zat.. nee dit kon het probleem niet zijn.. ik zorg er nu ook voor dat ik voor dat ik ga slapen een emmer koud water (dit is ook het enige waar ik uit kan kiezen) over me heen gooi.. zodat me lichaam iets afkoeld.. Dus dit kon ook niet het probleem zijn..
Na een potje gezellige gekaart te hebben met William, Albert (hulp van Mina) en de meiden.. gingen we naar ons kamertje.. Toen we heerlijk lagen te slapen ging plots me telefoon om 4 uur.. Dus ik sprong zo snel als ik kon onder me net vandaan om me telefoon op te nemen.. Het was Daisy (slaapt in het huis van Mina, en wij in een ander huis) Daisy zei: Sorry dat ik zo vroeg bel, maar jullie moeten NU meteen naar buiten komen.. In jullie pyjama, en snel.. Ik hoorde de angst in haar stem dus nam dit ook gelijk serieus!! Dus ik zeg tegen de meiden we moeten naar buiten in onze pyjama.. oke dachten we dus ik deed nog een lange broek aan en een BH.. belde Daisy nogmaals met de mededeling: Het gaat om een aardbeving!!! Toen dachten we pas echt okeej SNEL, Aangezien we net alles op het nieuws hebben gezien van de andere aardbeving in een ander land.. Dus wij zo snel als we konden naar Mina's tuin.. toen we eenmaal aankwamen zat iedereen buiten in de tuin!! En dat om 4 uur snachts.. Mina had net een telefoontje gekregen van haar zus die vertelde dat er een aardbeving kwam..Nou daar stonden we dan in nachtkleding in de tuin om 4 uur snachts.. Aan Mina konden we zien dat ze ook net wakker was.. Mina's haar leek bijna ontploft, wel grappig.. Mina zat iedereen te bellen die ze kon om het door te geven..

Nou uit eindelijk kwam er geen aardbeving en hebben we 45 min buiten gewacht.. totdat via de radio gemeld werd dat alles veilig was..
Wat bleek, er was ergens een priester die had gezegd dat er binnen nu en 10 jaar of 20 jaar of 30 jaar een aardbeving plaats gaat vinden!! Dit was iets ondertussen om gedraaid naar afgelopen nacht.. en toen stond heel Ghana op zen kop.. want dit was niet alleen in Accra maar in heel Ghana.. Er hebben zelf mensen schreeuwend over straat lopen rennen etc.! Heb ik alleen niet gezien..

Wat nog het mooiste van het verhaal is, is dat de eerste mensen al om 24 uur zaten te wachten op DE aardbeving.. de tijd die er over deed om het nieuws ons te bereiken is dus 4 uur.. we hadden dus allang al dood geweest als de aardbeving wel had plaats gevonden.. Aangezien ons betonnen blokkenhuis nogal gammel is.!! nou het was al met al weer een spannend avontuur!! En Mina is dus erg zorgzaam, en wilde gelijk al haar kinderen (wij dus) in veiligheid brengen..

De volgende morgen zaten we weer keurig om 7 uur klaar om te ontbijten.. waarna de twi (lokale taal), dance en drum les volgde!! Leren drummen is erg leuk!
Ook rijden we nu met de Tro-Tro, dit is het busje wat wordt vol gepropt met mensen en je dan afzet waar je wilt! En dat voor 20 euro cent!! Nou dat is gewoon prachtig!!
Heb vandaag ook al 3 mensen zien poepen in het open riool wat hier langs alle wegen loopt!! Knap dat ze zolang op zo'n randje kunnen balanceren met de broek op hun knieen!! Kan ik misschien nog wat van leren voor het wild plassen..(grapje)..

Bedankt voor jullie reacties!! Erg leuk om bericht te krijgen en tot snel!

  • 18 Januari 2010 - 20:48

    Eline:

    Heee Eef,

    Ik lees evengoed je verhalen en het klinkt allemaal echt super gaaf!
    Ik ben blij dat het geen aardbeving is geweest!

    Geniet er nog lekker van!

    Liefs Elien

  • 18 Januari 2010 - 20:51

    Sigrid-Eline:

    Oooh my god Eefje!! Je maakt wat mee daarzo... Jezus... Wat een raar verhaal, gelukkig geen echte aardbeving gehad!! Ik hoop dat je er achteraf om kunt lachen hahah. En over dat wildplassen... Ik denk dat jij nog meer aan hun kunt leren daarover ;) Wildplasserkampioen!
    Liefs xxx

  • 18 Januari 2010 - 22:12

    Alex:

    Hey Eef,

    Leuke verhalen allemaal. En slaap lekker voor de komende (ruim) 80 nachten;) Veel plezier nog!!

    X

  • 19 Januari 2010 - 03:49

    Han Sierkstra:

    Hey Eef,

    Echt vet dat je daarheen bent gegaan =) Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen, klinkt erg cool daar allemaal ondanks de rare gewoontes en de vreemde mensen daar.
    Veel plezier nog verder en succes met de mannen van je af te slaan :P

    Han

  • 19 Januari 2010 - 06:02

    Gertruud:

    hey eva..blij te horen dat alles goed gaat..ik vind je reisverslagen echt leuk!!
    en dat wildpoepen moet je echt effe gaan proberen:p en ook een foto maken als je in de shit ligt..haha

    x truud

  • 19 Januari 2010 - 07:55

    Madelon:

    Jeetje, wat zul je geschrokken zijn na dat telefoontje om 4 uur 's nachts! Gelukkig was er achteraf niets aan de hand maar toch... Hopelijk kun je de komende dagen wel weer een beetje slapen en rust je een beetje uit. Je moet natuurlijk wel fit zijn voor je drumlessen en om op het randje van het riool te kunnen balanceren. De tro-tro is een mooi vervoermiddel. Busjes die hier bestemd zijn voor 9 negen personen weten ze daar vol te proppen met een stuk of 15 mensen, zodat je lekker plakkerig tegen elkaar aan zit. Veel plezier, hier gaat alles zijn gangetje.
    Liefs Sjaak, Madelon en Nelson X

  • 19 Januari 2010 - 16:45

    Stichting Muses:

    Hee Eva!
    ja zo maak je wel wat mee haha. gelukkig was het geen echte aardbeving! hopelijk dat je de komende nachten wel goed slaapt...
    Groetjes Nicole

  • 19 Januari 2010 - 17:49

    Kell:

    Gelukkig leef je nog teeffieej!! :D
    Ik heb je sms ontvange hoor! Volgende x ben ik eerst aan de beurt :P
    Hier alles goed maar as je terug ben hoor je de boeiende dinge wel:P
    Veel plezier nog daar en levend terug kome hoor! Geen gekkigheid!!
    Oja neem dat wildkakke niet over hoor! Dan moete we straks nog met wc papier achter je an de straat over!!!! No Way!!
    Love youuu chickyy!!!

  • 20 Januari 2010 - 10:55

    Lida Straat:

    Hallo Eva,
    Ja, ja, wat en belevenissen. En wat een zomer daar.Wel een hele andere wereld. Erg leuk om het allemaal te lezen.Ik wens je nog veel succes en wacht op je volgende bericht.
    Groetjes Lida.

  • 20 Januari 2010 - 11:50

    Frans,ineke En Rosa:

    hoiii Eva

    Wat een avontuur !!!! Heel leuk om je zo te volgen...en wat een temperatuurtje dat is wel even wennen joh...Heel Veel Plezier en geniet er maar van!!!! (zelfs in dat busje haha)

    groetjes en een dikke kus van ons XXXXX

  • 20 Januari 2010 - 19:51

    Sores:

    hee eef
    te gek hoe je allea beschrijft, heerlijk om te lezen. wat een avontuur !! haha geniet ervan en ik volg je..... groet sorah.

    wij hebben tot het weekend nog redelijk veel sneeuw gehad en het is nu een grote blubberboel hier, of niet m,ensen? ik en fulko mogen volgende week ons 30ste verjaardag vieren, joepei de poepie ;-)

    dag schat hou je taai !!
    als je het even niet ttrekt of dicht bij ons wilt zijn, kijk dan naar de hemel als het donker is want daar zie je de sterrenhemel en de maan, net als dat wij die zien!

  • 20 Januari 2010 - 22:06

    Lida Hoorn:

    Hoi,Eva.
    We smullen van je verhalen en zijn blij dat er bij ons in de douche geen kakkerlakken bij het putje lopen....Geniet van alles ! Dikke kus Lida en Niké

  • 22 Januari 2010 - 15:28

    Giovanni:

    hee
    niet leuk
    maar ik heb hem al gelezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 30870

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: