Onze eerste Host - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Onze eerste Host - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Onze eerste Host

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Januari 2010 | Ghana, Accra

En dan is er bijna al 1 week voorbij.. heb het idee dat ik hier al veeel langer zit!!!
Gister zijn we (samen met 5 andere meiden: anouschka, niki, daisy, melanie en karin) naar onze host gegaan.. hier verblijven we voor 1 week.. Het was echt super hoe onze host ons op kwam halen.. we moesten gelijk een groeps knuffel geven en ze vertelde dat ze onze nieuwe moeder was.. mommy Mina! Wat een leuke vrouw! Ook waren we in een keer allemaal sister.. dus als er wat gevraagd wordt zegt ze: go ask your sister!! Heel grappig.. als er iemand verdrietig is neemt ze je op schoot en knuffelt ze je!! Ze kan ook super goed koken.. niet te pittig gelukkig!!

Wat het nadelen zijn is dat onze kamer er erg op achteruit is gegaan!! We hebben geen douche meer en moeten ons dus wassen met bakken water en veel dettol er in (soort desinfectans) Dus gister avond dacht ik okeej daar ga ik: Kwam ik bij het putje aan liepen er echt allemaal kakkerlakken!!! Vanaf dat moment dacht ik: ik ga niet meer op de grond slapen.. Dus hebben we de bedden samen gedeeld..
Daarna dachten Anouschka en ik we gaan ons muskieten net ophangen!! Nou dat werd ook 1 grote grap.. er hangen nu allerlei touwen door de kamer heen aan kleding hangers die we in het plafon hebben gedaan!! Nou het ziet er niet uit!! maar goed als het maar werkt!!
Dit was dus niet het geval.. ik heb op de helft van de nacht het net afgedaan aangezien het gewoon te strak om me lichaam zat waardoor dit ook geen nut had!! Stikend van de dettol werd ik dus best wel chagerijnig wakker!!
Maar we zaten in ieder geval om 7.00 aan het ontbijt..

Smorgens moeten we om 7.00 aan het ontbijt zitten en savonds om 18.00 aan de tafel.. Mina kijkt altijd aan tafel hoe wij eten.. en diegene die het meeste eet krijgt de YOU YOU.. dan moeten we een liedje zingen en wijzen naar diegene die het meest heeft gegeten!! Ik zal het nog wel een keer voor zingen thuis..
Verder mogen we doen wat we willen.. als we maar constant zeggen wat we gaan doen enzo.. ook moeten we voor 22.00 thuis zijn.. anders maakt mommy Mina zich zorgen!! Nou prima.. heb op dit moment even geen feestjes in de planning dus dat moet lukken..

Na de zware nacht super hete en plakkerige nacht.. aangezien we regen hadden gehad, want het weer is veranderd.. (had iets te maken met de wind van de sahara ofzo)
Hadden we bedacht om ons zelf even te verwennen dus zijn we naar La Palma gegaan dit is een hotel met zwembad!!! Jaja dus voor het eerst in 6 dagen voel ik me schoon!! Ik zal me vast aan stellen maar het voelde erg goddelijk.. Dit hebben we vandaag gedaan omdat het strand op zaterdag en zondag te druk is.. en het scheelt niet veel geld qua intre.. voor het strand betalen we namelijk ook intre..
Nou toen we daar aankwamen was het net een soort van resort!! Echt palmbomen naast het zwembad en heerlijke lig bedden.. Hier gaan we dus morgen ook nog heen..zodat we weer een week tegen de vuil, drukte, zweet, vlooien en kakkerlaken kunnen..

Vandaag ook weer meerdere telefoons nummer gekregen!! Ze vragen me allemaal me nummer.. dan zeg ik dat ik geen telefoon heb.. en krijg ik hun nummer..

Wat ook erg leuk was is dat Niki (ander meisje) en ik nog even getrommeld hebben op de cultuur markt vandaag.. hier moesten we even me badhanddoek ophalen die ik natuurlijk vergeten was..
Een paar jongens namen ons mee naar hun winkeltje en we hebben samen met hun getrommeld!! echt super!! Maandag gaan wij beginnen met de dans, drum en twi les (twi is de lokale taal)..

Ik kan nog geen fotos uploaden want heb hier geen gat in de pc..

Op af en toe een beetje heimwee gaat het verder goed hier.. en vermaak me prima met alles wat nog te zien is en te doen is..

Mis jullie schatjes!!
xxx


  • 16 Januari 2010 - 20:28

    Jan:

    Hee Eef,
    Het begint er nu toch wat echter op te lijken. Girls in the Rimboe....
    Maar ik vind het knap van wat je doet, en ik zou ook heimwee hebben. Geloof mij maar. En zou iedereen ook erg missen. Maar kijk vooruit, en je weet waarvoor je het wil en doet.
    Kus
    Jan

  • 16 Januari 2010 - 20:36

    Gonny:

    He Evy,

    Dat klinkt niet lekker bij je. Kakkerlakken, muskietennetten en zweet, geen fijne combi. Ik hoop maar dat het snel went en dat je veel luxe hotels met zwembaden tegenkomt. Heel veel liefs uit Zwaagdijk,
    dikke zoen Gonny

  • 16 Januari 2010 - 21:12

    Elly:

    Hoi Eef,

    wat supergaaf om je ervaringen allemaal te lezen.Hou je goed daar, en denk er maar aan dat je straks hele mooie herinneringen hebt die niemand je meer af kan nemen!

    Kus Elly

  • 16 Januari 2010 - 23:38

    Michelle:

    Heey Eef,

    Jeetje dat is wel even een cultuurshock allemaal denk? Heel veel succes daar!

    Wel gaaf om je reisverslagen te lezen hoor zo anders als hier...

    Xxx Mies

  • 17 Januari 2010 - 09:30

    Stefan & Sarah:

    Morie Eef,

    Je kampverkering mist je al, hij was er jaloers op de negers.... wij hopen ook niet dat je er een meeneemt naar huis :P(lol)...maar we hebben je alvast opgegeven voor grenzeloos verliefd!:P

    Veel plezier nog!

    dikke kus Saartje en steef

  • 17 Januari 2010 - 10:42

    Sigrid-Eline:

    Shittt!!!! Dat ben ik dus nog vergeten te zeggen tegen je... DOE EEN RING OM!! Hahahah, ik las het... en toen dacht ik er aan! Misschien moet je er nog maar gewoon daar ééntje kopen, want 100 mannen gaan je ten huwelijk vragen, let maar op ;) of je nummer etc... gewoon je ring laten zien en zeggen dat je al 10 kids hebt ;) zijn ze zo weg hahaha.
    Je verhalen zijn echt super leuk chicky!!! Ben echt zo jaloers hahah GENIET ER LEKKER VAN!!!
    Liefs xxx

  • 17 Januari 2010 - 21:04

    Sjaak:

    Hoi Eva,

    Dankzij internet kunnen we je mooie verhalen volgen, je schrijft erg leuk. Vroeger was dit ondenkbaar.. Je vermaakt je vast wel, gezellig zo met die andere meiden. De kakkerlakken zijn natuurlijk wel vies maar ja, dat hoort er een beetje bij. Neem maar lekker, zo lang het nog kan, een duik in het zwembad want misschien kun je dat straks in Mampong niet meer. Veel plezier en denk goed om jezelf.

    Liefs Sjaak, Madelon en Nelson X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 30871

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: