Veilig aangekomen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Januari 2010 | Ghana, Accra

Lieve allemaal!!

Hier een bericht van mij, ben veilig aangekomen in Accra.. De vlucht had een uur vertraging ivm de sneeuw maar dat kon de pret niet bederven ivm met de warmte die we kregen toen we uitstapte in Ghana! Nu achteraf is het wel erg warm! 35 graden pff.. Gelukkig hebben we wel een beetje airco in het hostel.. Niet zoveel want het valt regelmatig uit..

Ik heb al zoveel gezien dat ik niet weet waar ik moet beginnen met opschrijven!

Ik zit nu in de stad waar een introductie week is.. er zijn hier nog meer mensen vanuit de hele wereld.. gister kregen we wat les over de ziektes etc. en wat te doen.. daarna zijn we naar het strand gegaan! Wat echt heerlijk was!! Gelukkig zijn we niet verongelukt want naar mijn idee zijn er geen regels in het verkeer.. de mensen proberen ook gewoon van alles te verkopen aan je midden op de rotonde, van water t/m zonnebrillen en tassen etc.
Ik slaap deze week in een Hostel met 5 andere meiden op een (kleine)kamer.. lekker knus..

De mensen hier in ghana zijn erg aardig en willen je graag helpen.. ook worden we veel nageroepen op straat door kindjes: Obruni (betekend Blanke).. dit bedoelen ze positief.. verder wordt het geduld ook zeker op de proef gesteld.. hier leven ze niet echt volgens een tijd.. gister morgen hebben we ongeveer 3 uur in de warmte van de zon zitten wachten tot we les kregen!!

Vandaag krijgen we een rondleiding door de stad en een lesje over hoe te gedragen in het gast gezin!! Ook wel iets dat goed is om te weten.. aangezien bij alles wat je doet iets betekent. Zoals de linker hand, deze staat voor vies. Hier vegen ze met de linker hand af, en wassen ze de doden mensen met hun linker hand.. Dus niet zwaaien met links en eten met links en iets aangeven met links. Etc.
Gister ging ik al de fout in, ik zwaaide met links :S.

Ik heb een ghanees telefoon nr. voor de mensen die me willen bereiken: 0543790578, hier zal nog wel een land code ofzo voor moeten ;)..

Nou voor nu dit berichtje en tot snel!!

xxx veel liefs eva






  • 12 Januari 2010 - 09:41

    Nicole:

    Hee Eef!

    Mooi dat je goed bent aangekomen en dat je het gelijk al naar je zin heb! Al die andere gewoontes is wel wennen! Gelukkig krijg je er les over! Al moet je er soms 3uur voor wachten, dat zijn wij echt niet gewend!
    Eef, leuk om wat van je te horen! Succes met je introductie! En natuurlijk heel veel plezier!

    Liefs Xxx

  • 12 Januari 2010 - 09:48

    Gonny:

    Wat leuk om je zo een beetje te volgen meid. Spannend allemaal hoor!!! Veel succes en doe je best hè, liefs x
    We denken aan je.

  • 12 Januari 2010 - 11:33

    Sarah:

    Heeey zus,
    Het is al wel stil zonder je hoor:P heb het gevoel dat je zo weer binnen kan lopen:P maar sucses met alles!!!
    ow het land nummer van Ghana is 00233, dan weet je dat zelf ook:P
    kus

  • 12 Januari 2010 - 14:14

    Jorina:

    Hallo Eva,
    Fijn, dat je goed bent aangekomen. Het zal wel even wennen zijn, de warmte daar. En nu maar proberen om je goed aan de regels te houden he?!
    Hartelijke groet!
    Jorina

  • 12 Januari 2010 - 14:14

    Jorina:

    Hallo Eva,
    Fijn, dat je goed bent aangekomen. Het zal wel even wennen zijn, de warmte daar. En nu maar proberen om je goed aan de regels te houden he?!
    Hartelijke groet!
    Jorina

  • 12 Januari 2010 - 15:21

    Madelon:

    Hoi Eef,

    Komt me allemaal bekend voor, het wachten en dat drukke verkeer.. Maar weet je, het went! Eerst maak je je druk om al dat wachten maar uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee en kun je maar beter accepteren dat het daar nou eenmaal gaat zoals het gaat. Geniet er van en go with the flow... Als je weer Obruni naar je roepen, roep dan terug: Obibini! En als je durft dan ook nog 'tumtum' (spreek uit als 'toemtoem', kunnen ze wel om lachen daar ;-)

    Liefs Madelon X


  • 12 Januari 2010 - 17:56

    Jan Zegers:

    Hoi Eef,

    Gelukkig goed gegaan die reis en veilig aangekomen. Dat is de start van je reis. Ik hoop dat het een grote ontdekking gaat worden en je er veel plezier van zal hebben en veel ervaring op doet.
    Geniet er nog een paar daagjes van, voordat je aan de slag gaat.
    X
    Jan

  • 12 Januari 2010 - 18:30

    Kell:

    Chickyyyy!!
    Gelukkig ben je veilig aangekome!! Ik ga je verslagen volgen en dan zie ik je weer in April!
    Dan hoor je wel weer wat je hier allemaal gemist heb:P
    (L) you en good luck daar en volop geniete en lere!! :D
    Liefs Kell

  • 12 Januari 2010 - 19:00

    Sylvia:

    heey eef..!! zo goed aangekomen gelukkig..
    zal wel even wennen zijn.. haha al die veranderingen..
    ik hou je in de gaten..!! veel plezier en al die gewoontes van daar goed in je hoofd stampen he;) liefs met rechts:P xxxx

  • 12 Januari 2010 - 22:21

    Wieteke:

    Hey meis, klinkt lekker 35 graden.
    Al twee dagen daar, nou hier nog steeds alles hetzelfde, en geen nieuwe roddels ;)
    Tot hoors.
    Kussie

  • 13 Januari 2010 - 16:40

    Immy:

    Ha die Eefke, dat klinkt super zeg. Volgens mij ga jij daar een prima tijd hebben. Het is hier kououououd!!!!!! Ben wel een beetje jaloers over de temp. daar. Ga lekker volgen wat je daar gaat meemaken. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 30869

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: