Totaal andere wereld - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Totaal andere wereld - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Totaal andere wereld

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Januari 2010 | Ghana, Accra

Zoo weer even iets om neer te zetten.. er gebeurd zo veel!! dat ik niet weet waar te beginnen (iedere keer)..
1ste week is bijna om.. ben inmiddels al een beetje gewent aan de temp.. Vandaag vertrekken we naar de Host fam. waar we t/m waarschijnlijk vrijdag verblijven.. dat is altijd een beetje de vraag want het gaat op zen afrikaans.. Daarna zal ik beginnen met mijn project..

Afgelopen dagen veel geleerd en gezien.. We zijn op dinsdag naar de grootste markt van Accra gewees en dan zie je pas echt hoe armoedig het is!! We moesten van er snel door heen lopen anders wordt je bijna opgegeten door de mensen daar.. dan vragen ze je de oren van je hoofd en willen ze je constant aanraken.. er zijn zoo veel mensen op die markt!! echt niet nomraal.. en de lucht die er hangt is heel appart.. heb veel rare luchtjes geroken maar hier van moest ik echt bijna van braken! Het was wel echt leuk om te doen.. je ziet hoe het hier echt is.. Daarna kregen we een rondleiding door de stad en hebben we nog wat andere markten bezocht.. hier werd geen eten verkocht waardoor delucht al veel beter was.. ze verkochten gewoon rottende vis en varkens poten die in de zon lagen!!

Veel mensen slapen hier op straat of op het strand.. ben ook al zowat ten huwelijk gevraagd.. er was een man die naar me toe kwam en dingen kwam vragen enzo.. hiermee bedoelen ze alleen maar goede dingen dus is dit niet vreemd.. ik voelde gewoon dat er wat aan zat te komen, dus toen de aardige man vroeg of ik getrouwd was had ik maar gewoon ja gezegt.. ik verstopte ook gelijk me hand want ik wist dat hij ging kijken nar me trouw ring!! dus even later vroeg de man waar is je trouw ring.. en toen dacht ik: fuck daar gaat me smoes.. dus toen gaf hij me nummer en zei hij dat ik hem moest bellen (natuurlijk niet gedaan).. hehe wel grappig..
Ook hebben we een reaggee night gehad op de beach!! zeer relaxt gewoon mooi zitten en bierjes drinken.. contact maken met de mensen hier gezellig..

Aardige jongen ontmoet op het strand Sammy hij woont op het strand en is daar echt ook altijd!!

Deze week voelde als een soort van vakantie aangezien we savonds nog gewoon westers kunnen eten en met andere blanke mensen zijn..maar dit zal volgende week wel anders zijn.. het is voor nu in ieder geval wel even lekker om te wennen..

We hebben ook nog ghanees gekookt en gegeten!! Ik vond de Red-red erg lekker, Dit is een gerecht dat lijkt op gebakken banaan!!
Okee ik ga nu afsluiten want wordt zo opgehaald door de Host.. en me internet is op..
Jullie horen weer snel van miJ!!

xxx

  • 15 Januari 2010 - 10:10

    Madelon:

    Hoi Eva,

    Leuk om je verhalen te lezen, ik zie het al helemaal voor me. Mooi dat je al een beetje aan de temperatuur en aan andere dingen begint te wennen en dat je de eerste week niet helemaal alleen was. Volgende week wordt ook weer spannend als je naar je gastgezin gaat maar ook daar word je vast heel vriendelijk ontvangen. Veel plezier daar en neem af toe maar een lekker koud biertje om een beetje af te koelen ;-) Liefs Madelon x
    p.s. Misschien moet je voor de rust toch maar een ring gaan dragen anders moet je ze straks van je af slaan..

  • 15 Januari 2010 - 12:32

    Jan:

    Hoi Eef,

    Vind het leuk je ervaringen zo te kunnen lezen. Ik denk dat het eten voor mij een groot probleem zou worden. Maar gelukkig ben jij niet zo'n moeilijke eter als ik. Veel succes volgende week bij de start. En geniet er van.
    Kus,

    Jan

  • 15 Januari 2010 - 13:30

    Yvonne:

    Hey Eef, wat een avonturen! Super vette ervaring! Ben benieuwd hoe het zo meteen is in je gastgezin. Gewoon veel cola drinken (en norrit eten misschien) dan moet dat lokale eten helemaal goedkomen

    Xxx

  • 16 Januari 2010 - 08:32

    Stichting Muses:

    Hee Eva!

    Leuk verhaal weer! echt totaal anders wat je daar mee maakt en ik kan me voorstellen dat je je ogen uitkijkt op de markt ;). ben benieuwd hoe je het volgende week ervaart! have fun in ieder geval!
    groetjes Nicole

    ps ben ook wel benieuwd naar nog meer huwelijksaanzoeken haha

  • 16 Januari 2010 - 09:30

    Giovanni:

    hee eef
    als je gaat trouwen
    mag ik wel
    op je trouw dag
    komen tog??
    heb je al
    wilde diere gezien.
    heb je daar ook een kerk
    ik ga nu afsluiten
    en je Recente reisverslagen
    bekijken
    doei
    gio
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Januari 2010 - 09:43

    Giovanni:

    ik heb
    piano les
    gehad van sjoerd.
    weet je wat ik kan:
    beren botje
    er is een kindeke geboren

    en ik heb met kim
    geschaatst.
    op de nibbixwoudse schaats baan.
    VET COOL.
    giovanni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik

Actief sinds 24 Nov. 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 30862

Voorgaande reizen:

10 Januari 2010 - 11 April 2010

Maak kennis met het échte leven!

Landen bezocht: