Noorden - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu Noorden - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Eva Mulder - WaarBenJij.nu

Noorden

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Februari 2010 | Ghana, Tamale

Zooo het is weer weekend geweest..en tijd voor een nieuw verslagje..zodat jullie weer volledig upgedate zijn!!

Donderdag op reis gegaan naar het noorden.. naar de stad Tamale.. we gingen met een bus die echt vol gepropt wordt met mensen.. maar op zich zaten Anouschka en ik nog wel goed eigenlijk..
Tamale is echt een totaal andere stad.. er fietsen veel meer mensen, er zijn zelfs fietspaden! De auto's rijden rustig en er hangt een zeer relaxte zweer!!! We zijn gelijk doorgegaan naar de plaats waar een project zit die wij evt. kunnen helpen!! Nou en die hulp is daar hard nodig.. er zijn allemaal wees kindjes zonder iets tot nu toe.. Er staan 3 kleine gebouwtjes met niks geen ramen geen deuren helemaal niks! Hier kunnen we dus goed helpen.. helemaal precies hoe en wat weet ik nog niet.. daar kom ik deze week achter.. heb het in ieder geval gezien.. en het was echt armmoedig..

We hebben de nacht in een Guest house in tamale overnacht.. vrijdag kwamen de andere meiden!! Daisy, Melanie en Nikki.. Zodat we konden reizen naar Mole national park.. hier lopen allerlei wilde beestjes rond.. maar wat we vooral wilde zien waren de olofanten!! Nou en dat is gelukt hoor!! We sliepen in een dorpje naast mole omdat dit goedkoper was.. De slaap omstandigheden waren hier niet helemaal ideaal, we sliepen namelijk op een dak omdat de kamer te heet was en omdat we zo naar de sterrenhemel konden kijken!! Dat was dan wel weer grappig..
We konden vanuit dit dorpje op de fiets :S (jaja ik had niet gedacht dat ik hier zou fietsen aangezien ik hier NIET van hou).. naar het mole park.. eenmaal in het park stak er gelijk een olifant over op de weg!! Haha super zeg.. appart om te zien dat ze gewoon in het wild zo dichtbij zijn..
Daarna hebben we een 2 uur durige safari gedaan, waar we opnieuw olifanten, krokodillen en nog andere afrikaanse beestjes hebben gezien! Erg leuk.. omdat het in het noorden nog warmer dachten we even lekker een duik te nemen in het zwembad daar.. Na heerlijk te zijn opgefrist gingen we weer op de fiets :S terug naar ons guesthouse.. Maar voor dat we het park uit konden moesten we plotseling het zwembad betalen.. waar wij natuurlijk geen behoefte aan hadden.. waardoor we met een soort van ruzie het park zijn uitgekickt!! leuk.. dus die dag erna een loop safari meer.. maar dat maakte ons niet uit, want we hadden alle dieren gezien die we konden zien daar..

Snachts heerlijk op het dak geslapen.. hehe.. niet echt dus.. moskee begint ook altijd vroeg met zingen namelijk..

Daarna zijn we terug gegaan naar Tamale en vanuit daar door gegeaan naar Bolgatanga.. hier wilde we de krokodillen pont bezoeken in Paga..

Dit was tegek.!! De krokodil krijgt een (levende) kip voorgehouden.. en dan mochten wij zijn staart vast houden!! Voelde erg raar een krokodil, en het lijkt alsof hij met blokjes in elkaar is geklikt! :).. op het moment dat ze de (levende) kip gaven konden we er bijna op zitten.!! Dit heb ik even uitgeprobeerd natuurlijk!! Nou gewoon super.. weet niet hoe ik het moet verwoorden..

Dezelfde dag weer terug naar Tamale!! ppfffff heel veel in de tro-tro gezeten.. die ze 1 keer tevol stopten met mensen.. 1 keer lekke band langs de kant van de weg.. en zo nog meer van die leuke belevenissen.. ook zijn er op de wegen niet echt asvalt waardoor het heel hard hobbelt!!! ..

Van maandag op dinsdag hadden we bedacht (om geld te besparen) om op het bus station te gaan slapen!! haha.. achtelijke actie.. hier slaap je natuurlijk amper.. maar goed even wat gekaart, gedronken en met de bewaking gepraat.. even een rondje op zijn fiets gereden.. en toen na 1 uurtje te hebben geslapen kwam de prachtige mooi STC bus!!! Joepppieeee met Airco!!!! Gelukkig maar.. aangezien het al een tijdje geleden is dat de douche in zicht is geweest.. stinken we (of ik iig) erg..

Dus dat me het weekendje wel weer.. veel gezien en gedaan!! En nu weer snel terug naar me lieve babyjtes!!!!

xxx, liefs!!

• 16 Februari 2010 - 15:25

Lida:

Hoi Eva,
    Mooi verslag en wat een mooi foto's en filmpjes van jullie laatste tripje samen. Ik wens je een fijne werkweek want je moet weer aan de gang en laat de kinderen zo min mogelijk slaan. dikke kus en veel liefs van mij

• 16 Februari 2010 - 18:02

Jan:

Krijg steeds meer een idee door je verslagen en fotoos van wat voor een leven het daar is. neem daardoor steeds meer mijn petje voor je af. Eef geniet ervan en doe wat in je hart opkomt voor wat betreft de zorg voor de kids.
    Kus,

Jan

• 16 Februari 2010 - 21:37

Lida Hoorn:

Hoi,Eef.
    Schitterend verhaal weer!Veel succes maar weer bij de kindertjes en knuffel ze maar lekker!

Dikke kus Lida

• 16 Februari 2010 - 22:03

Syl:

nou dus weer heel wat meegemaakt en gedaan zo te lezen!! nu kan je die lieve kindjes weer veel liefde geven ;)...

kusss xxx

• 17 Februari 2010 - 20:50

Marianne :

hoi die eva,
    geweldig al die verslagen en wat heb je al veel beleefd, het lijkt me een geweldige ervaring.
    kijkweer uit wat je allemaal nog zal beleven
    lieve groetjes
    marianne.

• 18 Februari 2010 - 14:11

Elly:

Hoi Eef,
    wat een belevenissen weer.En wat een ervaringen doe je op.Ben stiekem best jaloers op je,jij doet dat toch maar even.Lees veel op je site en elk verhaal zie ik bijna gebeuren.Nog heel veel werkplezier daar!

Groetjes Elly

• 18 Februari 2010 - 18:17

Immy:

Hoi Eef,
    He, wat weer een lekker lang verslag, wat leuk om te lezen. Ben je nu al een beetje gewend daar, of heb je ook stiekem heimwee naar ons koude kikkerland? Je hebt een prima tijd uitgekozen om daar lekker in de warmte te zitten. Wij zijn de kou hier wel een beetje zat. Vanmorgen uit de nachtdienst weer een glibberige witte laag op de weg.
    Alex en ik gaan woensdag naar Argentinie, daar is het ook warm. We verheugen ons er erg op.
    Ga zo door Eefke, groetjes en knuffelze.

• 19 Februari 2010 - 14:03

Pap:

Hoi Rva,

Zo te lezen(en wat kan je leuk schrijven) heb jij je draai daar gevonden. We proberen vanaf het vakantieadres je te volgen.

Groeten Madelon, Nelson, Anne en Sjaak.

• 20 Februari 2010 - 12:35

Julia:

Hey eva,
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, wel heftig zeg!

Ik hoop dat je nog een mooie tijd hebt!

xx Julia

• 21 Februari 2010 - 12:55

Jorina:

Hallo Eva,
    Joh, wat maak jij veel mee! De foto's van de kleintjes vond zo aandoenlijk. Erg leuk ook om te lezen, hoe het met je gaat!
    Lieve groeten,
    Jorina.

• 21 Februari 2010 - 21:00

Lida Straat:

Wat s het toch leuk om al jouw verslagen te lezen. En wat geweldig dat je dit allemaal doet. Een leerzame belevenis. Veel succes verder.

• 22 Februari 2010 - 07:21

Ilse:

Hé Eef,

Wat een top tijd heb je daar! Super!
    Wat moet t een goed voelen om daar een verschil te maken.
    Heel, heel veel succes en plezier nog en ik ben trots op 'mijn' InZ-er.
    Liefs, Ilse

• 25 Februari 2010 - 10:50

Madelon:

Hoi Eva,

Wij zitten hier ook (nog) in de zon maar vliegen morgenavond weer naar huis. Deze week is omgevlogen. Jij zit ook al ongeveer op de helft, de tijd gaat zo snel, geniet er nog maar lekker van, we zijn trots op je.

Groeten Sjaak, Madelon, Anne en Nelson

• 26 Februari 2010 - 12:11

Greet Le Mair:

Hoi Eva,

Wat leuk om jouw ervaringen te lezen.
    Geweldig wat jij allemaal ziet, beleeft en in de eerste plaats wat je doet!
    in Nederland momenteel nat en kil.
    Eva nog een fijne tijd en tot het volgende verslag.

groetjes,

Greet.

• 26 Februari 2010 - 18:02

Jos & Anja:

Heeee eef ,

We lezen vaak je verhalen. Je maakt echt veel mee daar ! Je zal nog wel veel meer aparte dingen tegen komen ! Succes nog die 43 dagen !:D

Jos & Anja

• 27 Februari 2010 - 12:55

Tineke ...con Celo:

Hallo Eva,
    Ik geniet ontzettend van je avontuurlijke verhalen en foto's en heb heel veel bewondering voor je inzet en liefde voor de kinderen en ga lekker zo door. heel veel grotjes Tineke